Tänään oltiin Pikkumiehen kanssa koko päivä liikkeellä, ensin oli pakollinen Joen Kaupungissa käynti.  Pitoteippiä suksen pohjiin piti myös  ostaa ja muistuttihan poika.

Yleensä olen sitten kierrellyt kaupoissa  ym mutta nyt  en löytänyt heti parkkipaikkaa, ne on tosi kalliita  mun mielestä, joten suivaannuin ja lähdettiin ajamaan kotiinpäin. Matkalla Vanhin tytär soitti ja kysyi  tietäisinkö mistä löytyisi  kaitaliinan kapeaa pellavaa. Tietäisikö joku?

Sain siis syyn ajaa kotiin hiukan pidempää lenkkiä, eli poikettiin ensin Viinijärvelle, ei sieltä löytynyt sopivaa käsityökauppaa, SPR:n hyvä kirppari kyllä löytyi.. ja juotiin kahvit siellä. Poika ei tosi halunnut juoda kahvia, sanoi että opettelee vasta aikuisena. Hän varmisti kyllä, että eihän kaikki aikuisetkaan juo kahvia, jos niinkuin se ei sattuisi maistumaan...

Tie jatkui Outokumpuun, joten siis sinne. Olikin jo asiaa paikalliseen hyvään  kangaskauppaan ja Maijan Mattopirtille. Mutta ensin kirpparille ja yksi haave toteutui.

Aivan kuin käyttämättömät nahkalipokkaat. Olen kauan jo haaveillut tällaisista, mutta en ole raaskinut ostaa uutena. Nyt voin kokeilla sopiiko ne mun jaloille ja sitten miettiä  seuraaviksi ihan uutena hankittavia.

Enhän minä nyt tanhuamaan ala, mutta sopisivat hyvin feresin kanssa kesällä.

Millä nimellä olette näitä jalkineita kuulleet sanottavan? kun googlasin "lipokkaat"  tuli vastaan kaiken maailman muovikengät ja sandaalitkin.

Muut ostokset kerron joskus toiste.

 

catariina