No  mitähän  nyt sanoisin messukokemuksesta tällä kertaa. Olin varannut  pöytäpaikan ja otin mukaan vain langat ja huivit.
Joku lanka joku väri loppui kesken. Olisi pitänyt olla enemmän malleja erilaisista langoista tehdyistä töistä. Ohjeita olisi pitänyt antaa. Ollaanko suuren yleisön käsityön teossa menossa siihen, että samassa paketissa myydään puikot, lanka ja ohje. Ahdistaa tällaista  käsityöntekijää, joka ei osaa noudattaa mitään ohjeita.
Minä niin mielelläni myisin lankaani  ja näkisin ostajan saavan valtaisan luovuus innostuksen. Mitä kaikkea tästä voikaan saada aikaan. Tiedänhän toki, että lanka on kallista ja harmittaa jos työ ei onnistu  jos ei osaa  itse suunnitella ym. ym. Mutta valmispaketit tuntuu niin teollisilta, ehkä en niitä ala  suunnitella.

Minulla oli  yksi lapsi mukana molempina päivinä, Pikkumies lauantaina ja Pikkumatami sunnuntaina. Hyvin he viihtyivät, tottuneita messuilijoita kumpikin. Päivystivät myyntipaikalla jos kävin juttelemassa jonkun kanssa tai vessareissulla.

Pikkumies totesi lauantai-iltana kun ajettiin kotiin yöksi, että " Kun sinä kuolet niin minä jään asumaan tähän siniseen taloon ja myyn kaupassa ja tuon joka päivä sinun haudalle kukkia..."
Silmäni kostuivat  pimeällä maantiellä.

Pikkumatami taas oli hyvin käytännöllinen, kun eräs messututtu ( mies)  kävi tervehtimässäja halaamassa, niin neiti katsoi alta kulmiensa tiukasti. Jälkeenpäin tyttö totesi kuin itsekseen puhuen. "Pitää vahtia äitiä.."

Vajaat kolme viikkoa ja sitten Tampereelle.

Minulla on muutama asiakaskutsukortti, eli ilmainen sisäänpääsy (arvo 12 euroa)  Tampereen Pirkkahallin messuille, onko tarvitsijoita?   Siis laita kommenttia perusteluineen "miksi lippu juuri minulle" tähän postaukseen 1.11 klo 11 mennessä. Nasevimmat ja mun mielestä tärkeimmät perustelut saavat lipun tai sitten arvotaan...

catariina