Käsityöläisten keskuudessa kiertää hauskoja juttuja siitä mitä kaikkea hotellihuoneessa voi tehdä messujen yöaikaan. Tämä on kyllä ihan perhejuttu, siis alaikäisetkin saa lukea.
Sukan neulomisesta ei edes kannata puhua, lapasia on lavuaarissa huovutettu ja  monia viimeistelytöitä tehty, porakoneen oli yksi kuljettanut laukussaan kun hänen työnsä vaati sitä.
Mutta minulla vaan langat kuivuu:
283049.jpg
Enhän minä koskaan jätä mitään viime tippaan, nyt vaan ei ehtineet viimeiset värjätyt langat kuivua ajoissa
Muistelin, että  hotellien suihkuhuoneen pyyhekuivain on tehokas.

Olen siis Helsingissä Katajanokalla, ihan lähellä Wanhaa Satamaa. Naisten Joulumessut alkavat huomenna. Meillä on taas kaksi lasta mukana, käytiin hiukan hoitelemassa heidän asioitaan lähikunnan sosiaalitoimistossa päivällä ja he saavat tavata sukulaisiaan huomenna. Pikkumies  viettää 11v. synttäriään myös huomenna, joten jotain kivaa pitää illaksi vielä keksiä.
Kävelimme äsken kaupungille, katseltiin Aleksin joulukadun ihanuutta ja Stockmannin  jouluikkunaa, joka on aivan ihana kuten aina, senkin näkeminen on kuulunut minun lapsuuteeni -kauan sitten olen Helsingissä syntynyt.

Presidentin linnan edessä me maalaiset töllistelimme vartiosotilasta  ja lapset ihmettelivät miten se voi noin hiljaa seisoa. Pikkumies löysi samalla unelmiensa ammatin, " saako siitä palkkaakin, kun seisoo vaan.." Ja nyt hän aloittaa ahkerat hiljaa paikoillaan seisomisharjoitukset tulevaa vartiosotamiesuraa ajatellen. Jos viisiminuuttiakin on tähän asti ollut liikaa olla hiljaa niin tavoitetta kyllä riittää.

Tervetuloa  moikkaamaan messuilla C halli paikka 1

catarina