Tänään oli Amandalla mummolapäivä, oltiin  ihan kaksin  kunnes toiset tulivat koulusta ja eskarista.

Tehtiin pohjallisia tuvan pöydällä:

214398.jpg

Amandan työnä oli irroittaa kaksi nuppineulaa ja laittaa ne neulatyynyyn, sitten kaavat pinoon ja pohjalliset toiseen pinoon.

Sitkeästi tyttö  touhusi ja juteltiin kaikenlaista.

- Mummi, pääsenkö minäkin messuille mukaan? Minun pitää tulla myymään nämä pohjalliset, kun minä olen ne tehnyt..

- Kyllä sie pääset mukaan, sovitaan sitten äidin kanssa..

- Ja mie tarvitsen sitten palkaksi purkillisen hunajaa.. 

Vuosi  sitten olimme Helsingin messukeskuksessa Elma messuilla ja Amanda rakastui erimakuisiin hunajapurkkeihin, joita sai maistella.

- Mummi, en minä sitten eksy hotellissa enkä mene pöydän alle syömään..

Nyt sekosi jo  reissut, käytiin  kerran Kuopiossa  "tyttöjen reissulla"  ja Amanda  karkasi vauhdilla hissiin ja ajoi ties mihin kerroksiin, huudon perusteella löytyi. Maalaislapsi ei tajunnut, että hissin ovi sulkeutuu kun sinne juoksee.. Hotelli oli kyllä täynnä turvamiehiä, meille selvisi aamupalalla, että Itse Tarja oli vaalikierroksella.

Amanda saa kyllä ikänsä kuulla kontanneensa pöydän alla  kun oltiin presidentin kanssa aamupalalla Kuopion scandicissa.

Välillä laitoin helppoa ruokaa: broileripastaa uuniin  kypsymään, Amanda katseli ruuanlaittoani ja totesi:

-Mummi, minä en halua syödä pastaa, minä haluaisin olla Ellun kissa ja syödä rottia...

Kyllä on ihanaa olla mummo, vaikka ei ruoka kelpaakaan.

-Mummi, nyt minä voisin jo katsoa jonkun filmin, tee sinä nämä loput...

Ja niin on nyt parisataa paria pohjallisia leikattuna, tikkaus ja prässäys ja pakkaus  vielä.

Saankohan minä hunajapalkan.

catarina