Olin pääsiäisenä lomalla ja liikuin liikaa, eli kun koko talven on laiskotellut niin äkillinen liikuntainnostus toi minulle rasitusvamman  oikeaan jalkaan, ilmeisesti akillesjänteen  kiinnityskohta on se hankala paikka.

 Olen saanut käyttää kipeää nilkkaa mukavana tekosyynä silloin kun ei huvita tehdä jotakin, ja neuletta on syntynyt pihatöiden ja siivouksen kustannuksella. Tänään ukko alkoi  olla sitä mieltä, että hänen jalka on kyllä ollut kipeämpi ja töitä silti tekee, no  sen verran kai mitä eläkeläisen tarvii. Se uusi lanka Regia cotton sukkalanka, josta aloin  varpaista päin opetella sukkaa tekemään oli kai liikaa..se ärsytti, olin siitä liian innostunut, oli ukko kateellinen..

Soitin sitten terveyskeskukseen: "Saisinko varata lääkärille aikaa kun jalka on kipeä." -onko se niin kipeä, että et voi olla töissä, mitä työtä teet, tarvitsetko sairaslomaa?

"Ei en minä sairaslomaa, kotona teen töitä, äiti olen ja käsityöyrittäjä, mutta kun on ollut kipeä jo pääsiäisestä asti..rasitusvammaa epäilen "

Siis ei ole päivystystapaus, kun on noin kauan jo ollut kipeä, meillä menee ajanvarausajat nyt sitten SYKSYYN..

"Että eikö ole muuta kuin päivystysaikoja ja syksyaikoja..."

Niin se on, mutta voin antaa ensi viikolle soittoajan, että saat soittaa lääkärille ja hän harkitsee voiko johonkin väliin ottaa...tai sitten jos se on niin kipeä, että ei voi kävellä niin sitten pitää soittaa aamulla klo 8 päivystyspuhelimeen.

No sanoin miettiväni.

Nyt olen miettinyt ja  pitää kai varata se aika syksyyn, jos sattuu vaikka joku muu tauti tulemaan , niin on aika valmina. Tuohon jalkaan käyn sitten hakemassa kortisonipiikin yksityiseltä. Tai eihän se kai niin kipeä ole, että neulomista haittaa...

Mutta jos olisin tarvinnut sairaslomaa niin olisin kai päässyt heti ????

catarina