Silloin tällöin blogeissa vilahtaa esittelyssä kanavatyö, myynnissäkin näkee kanavatyöpaketteja. Olen suhtautunut niihin  hiukan väheksyen, se on tuntunut liian valmiilta, liian helpolta ja mallit näyttää  kömpelöiltä ja  oman luovuuden (mitähän sekin on) rajoittamiselta. No kuitenkin olen niitä  katsellut hiukan sillä silmällä, kiinnostuneena, mutta ristiriitaisin ajatuksin.

Tässä mielenkiitoisessa blogissa, jonka hiljattain löysin on kanavatöistä hyvää juttua. virveriikka.blogspot.com/2011/02/kanavatoita.html

Ensimmäisen lapsen synnyttyä innostuin  tekemään  hänelle suojelusenkelin, se tuttu rakastettu malli, jossa enkeli  vartio lapsia vaaran paikassa. Kaunis siitä tuli ja nyt se on Josefinan seinällä.

Silloin joku sanoi minulle, että eihän tuollainen  blondienkeli pysty ketään suojelemaan, enkelihän on taivaallista sotaväkeä js enkelin kuuluu olla sen näköinenkin.  Hänen mielikseen jätin sitten mallissa olevan sädekehän ompelematta. Että sellaista pakotettua luovuutta mallia kohtaan.

KIrpparit ovat ehtymätön aarreaitta. Tuossa syksyllä tarttui mukaan parilla eurolla lähes valmis Tuhkimo, lankojakin oli mukana. Parissa päivässä oli kanavatyö valmis ja olin siihen ihan tyytyväinen, hän joka oli työn aloittanut oli osannut tehdä siistiä. MInulle jäi vain pohjaruskean ompelu.

No eipä kulunut kauaakaan kun toinen keskeneräinen Tuhkimo  tarttui mukaan. Tämä malli ei mielestäni ole  niin kaunis kuin tuo ylempi, tämä on modernimpi, joten se vielä odottaa inspiraatiota.

Jotta tarina kanavatöistä ei loppuisi kesken niin  esittelen vielä tämän, joka on  monelle  hyvin tuttu. Joskus kauan sitten sellainen on ollut jossain seinällä, olen sitä usein katsellut, mutta en  muista missä.

Tässä ei ole yhtään pistoa vielä, ostin Joen Langasta pelkän kuvan, lankoja riittää.

 

catariina