Noitia, haamuja  ja luurankoja on ilmestynyt  näin syksyllä rapakontakaisen juhlan innostamina. Minun ikäpolveni ei ole  siihen juhlaan oppinut ja minä vanha kalkkis  pidän vain näistä kotimaisista perinnejuhlista. Mutta juhlikoon lapset ja lapsenmieliset.
Tuota sanaa juhlia kyllä käytetään nykyään oudossa merkityksessä, se on lähes synonyymi sanalle ryypätä ja  koska juhlinnalle = alkoholinkäytölle pitää olla syy niin lasten nimittämä Haloviini on näin pimeän aikaan taas yksi lupa pitää hauskaa viinin vauhdilla. No tämä nyt oli mun  mielipide, monien ikävien kokemusten synnyttämä.

Pienessä kylässämme toimii aktiivinen 4 H kerho ja  Halloween juhlat olivat siellä eilen. Amanda pääsi mukaan ja pukeutumisia mietittiin  koko alkuviikko. Mun aika oli rajallinen alkaa ommella (miten se olikaan ne suutarin lapset)  joten onneksi olin ottanut muutossa mukaan säkillisen "näytelmävaatteita" . Siinäon lähes 30 vuoden ajan kertynyttä jännää vaatetta. Amandalle puettiin joskus kauan sitten ommeltu lakupötkö, jonka silmien paikkaa hiukan vaihdoin. Pikkumatami sai mustan leningin ja Ellun aikoinaan  roolipelijuttuihinsa tekemän viitan. Luutakin löytyi. Nyyttikesti-namit ja -keksit mukaan ja hauskaa tyttösillä oli.



Minäkin sain siis 1½ tuntia vapaata ja  kävin kuntosalilla luostarissa, juhlintaa se hetki.

catariina