Kun aloitin tän bloginkirjoittamisen, en ensin tajunnut koko meemien ideaa, mutta nyt olen päätellyt, että se on tapa tutustua, saada kertoa omat  mielipiteet ja ajatukset hiukan verhotummin kuin  tekstissä. Huomaan itse lukevani minua kiinnostavissa blogeissa meemitkin, jotka ensin vain sivuutin.

Siis tässä tuulintuvalta saatu haaste J-sanoja, jotka ovat minulle tärkeitä, eikä  missään Järjestyksessä.

J-NIMET  lapsilla ja lastenlapsilla: Juhani, Johanna, Joel, Josefina ja Jaakko

JOKI,   Lapsuuden Kokemäenjoki, nuoruuden Aurajoki ja ne monet pienet joet vaellusreissuillani Lapissa ja Pohjois Karjalassa, joki jatkaa matkaansa kun minä olen pysähtynyt.

JALAT, voin astua vain yhden askeleen: eteenpäin tai taaksepäin.

JOUTSEN, kansallislintumme joka oli  paikallisen linnamme herkkurukaa keskiajalla. Ylväs, kaunis , rauhoittava.Luin juuri Yrjö Kokon kirjan Laulujoutsen.

JATKUVUUS, se vaatii minulta enemmän voimia kuin muutos.

JÄÄNNÖS, jäännöspalat,  jäännöslanka ym..kaikki pitää käyttää

JUTUT, en seuraa julkkisjuttuja, en tositeeveitä, lapsille kerron juttuja metsänkeijuista ja saunatontuista.

JÄRJESTYS, mun järjestys on kaaos, siinä selviän

JÄNIS, kani ei ole jänis mutta pariviikkoinen angorakaninpoikanen on maailman suloisin eläin.

JYVÄ, hyvä vanha vertauskuva monelle asialle, ihmisellekin.

En haasta nyt ketään, vaikka pidin tätä aika hyvänä juttuna, jouduin jonkinverran jopa käyttämään  kalkkeutuneita harmaita aivosolujani..ehkäisee siis dementiaa.

catarina