Minä lähden viikoksi lomalle. No  se on ehkä monelle aivan tavallinen juttu, mutta kun on sijaisäitinä, jonka työaika on 24 t/ vrk ja lomaa on 12 vrk vuodessa, niin loma on iso juttu. Ensin pitää saada kotiin sijainen muutamaksi päiväksi ja organisoida  lasten  lähtö pääsiäispyhiksi sukulaisiinsa. Silti puhelimen avulla   "aina tavoitettavissa varmuus " - pitää  langat lopultakin minun käsissäni.

No sukset on pakattu, samoin vaelluskengät ja kävelysauvat, uimapuku ja neuletyö, eli  ilmojen mukaan rentoudutaan.

Kolmen tunnin ajo ja olen aivan  itärajalla, jossa on lunta ja hanki kantaa suksen  alla aamuvarhaisen pakkasilla.

Pääsiäisjuhla on minulle vuoden suurin juhla, jonka toivon aina saavani viettää ystävien kanssa ulkoillen ja pienessä tsasounassa hiljentyen.

Käsityön otan mukaan arkipäivien rentouttajaksi.  Työnä on feresin puseron hihansuiden  neulottu pitsi.Ohuet  puikot nro 1 ja vanhaa pitsinvirkkauslankaa nro 40.

Siis ei mitään myyntityötä, ei mitään tarpeellista, vaan ilo tehdä jotain  pientä sievää, perinteistä, lankakin taitaa olla peräisin kuusikymmenluvun varastoistani, ja puikot  kirpputorilta, kuten joskus tänne löydöistäni kirjoitin.

Mallin olen saanut feresikurssilla kauan sitten.

Rauhallista Pääsiäisjuhlaa kaikille lukijoilleni.

catarina